søndag, september 30, 2007

Sprechen Sie deutsch?

Har jeg skrytt av at jeg kan tysk? Noen mener det. I så fall angrer jeg på det nå.

Praksisplass: Wang videregående skole
Fag: Tysk

Vi snakker riktig nok om observasjonspraksis. Men vi kan få undervise om vi vil. Kult nok det. Jeg har bare ikke hatt tysk siden ungdomsskolen, så det kan jo bli et lite problem. I tillegg har jeg på et eller annet tidspunkt klart å uttrykke at jeg husker mye fra tysktimene, for det meste gramatikk, og at jeg synes tysk er gøy. Det er jo sant. Men noen tok meg veldig bokstavelig. Hva hjelper det å kunne gramatikken, når jeg ikke kan noen ord? Heh... Lite med undervisning på meg, ja..

Ellers kan det jo bli litt interessant. Jeg på sosseskole. Gutter med pannebånd og jenter med høy lugg i veldig sideskill. Glir nok rett inn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Dann kann du eine höyen luggen probieren! Ja! Ich will zu die schule komme und observeren dich - hihi :) Du bist viel gut in deutsch! Du und ich samtalen gut via sms am deustch :D ich kann sende dich oppmuntrende meldinge am deutsch :D viel glück!

Andreas sa...

Sehr schön! :D

Anonym sa...

Danke schön!

Synnöve, du bist einen gereddende Ängeln. Ich freue mich zu die aufgemuntrende meldungen! Aber ich tror nicht das meine lugg will höyen bekommen... ever...