søndag, februar 25, 2007

Har det fint i Oslo jeg..

For å sei det sånn.. godt at jeg ikke reiste hjem i oppgaveuka... hadde vært en viss mulighet for at jeg ikke kunne komme meg tilbake til Oslo i tide til eksamen og innlevering av oppgave - som urovekkende nok skjer i mårra.
Greit nok at bussene mellom sørlandet og Oslo går sin vante gang, men lokalbussene har ikke gått siden onsdag, og bilen ser ut til å bli stående i garasjen en liten stund til.. så åssen skulle jeg komt meg til bussen?? Labba 4 km i kaldt snøvær med trillekoffert og sekk kanskje?? Det hadde jo vært en mulighet da..

Mamma foran garasjen.. sitat pappa: "Bilen kommer nok ut til våren."

Naboen har i hvertfall fått skjerma for uønsket innsikt..

Hvem kan se veien??

Må innrømme at det hadde jo vært litt gøy å være hjemme og få oppleve dette her.. men..

Mamma og pappa: Stå på og holdt ut.. det er snart vår.. og mamma du har vel fri for øyeblikket.. nyt det. Lek i snøen!

Og en ting til.. tenk for et herk når dette her blir til slaps.. og så is.. og så slaps igjen.. hehe.. har det fint her inne jeg..

13 kommentarer:

Kjartan sa...

Haha.. Jeg synes det er vakkert når Grimstad ligner nordpolen! =) Men har opplevd uværet og kom tilbake til Oslo 1 1/2 døgn seinere enn planlagt. Mindre kult.. Men sånn er livet! Lykket til med oppgaven og eksamen! =)

Anonym sa...

Vakkert ja.. snø e vakkert!!! Har du vært i Grimstad nå??

Nå e oppgava innlevert! HURRA!!

Marte sa...

Jeg har vært i grimstad!! I dag har jeg måkt 10timer!! Juhu.. Imorra skal jeg snike meg tilbake til kr.sand og dyna mi=) og litt skole å ja..

Narve sa...

Tror kansje d aldri har vært så mye snø i Ålesund, ikke i nærheten en gang... I går va d 7 grader å tørr, bar bakke hjemme...

Anonym sa...

Måkt i TI timer??? Bare hjemme hos du?? sykt!

Heh.. e ville heller hatt syke mengder med snø enn bar bakke og 7 pluss i februar.. men e igrunn fornøyd med ståa her i Oslo e.. passelig. I da snødde det litt.

Betty-Kristin sa...

Hei skjønne deg!

Nå reiser jeg til India på team i en mnd,gleder meg ;)
Håper du har det bra,så kanskje vi ses i påsken...?

Anonym sa...

Så fasinerande med så møje snø!!!
Hjemma e dår jo bare slaps om vinteren...

christel sa...

Ej fekk litt lyst å stikke heim til dej en tur Mariann:) Det e tydeligvis "der det skjer" for tida;) hehe..Snø e greit, i små mengder.. Snø som det der på dissa bilda; det ekje litt snø..Det der e snø som absolutt ikkje e ønskelig. Totalt usaklig å snø so masse...

Anonym sa...

Leke i snøen ja! Det er nettopp det jeg gjorde her en dag! Som du så på bildet av nabohuset (det var forresten Pål sitt hus), så kravlet Kristin Hørte og jeg opp til Påls veranda for å lage en glippe, slik at han kunne se litt ut igjen. Det var ikke enkelt i all den snøen. Men det var artig å se det forundra ansiktet til Pål da han oppdaget oss!(Vi hadde nemlig ikke sagt noe.) Bare ringte han og sa at nå sitter vi på hans veranda og venter på han....!
Men ellers verker det i armer og rygg etter all skuffinga. Og ja...jeg har ferie, og hadde nå planlagt å gjøre noe annet i den etterlengtede ferien min!
Men...i dag snør det ikke og SOLA SKINNER! Vinterklem fra mamsen

Elisabeth sa...

At det går an!!

synnøve sa...

narve: vi måtte måke ganga i bakgården som va 1 1/2m høye som vi hadde lys i en gang. Så d har vært så mye snø hjemme. Snø e kosli, men sommer e kosligere :D

b sa...

hæ? så va du i oslo den helgå så va? og satt på fjellhaug og leste? og så va eg på fjellhaug i den helgå så va nå! og så trudde eg at nesten alle va heima?!?! :-(

men men, eg kjem sterkt tebars igjen neste helg:-)

Anonym sa...

det e de verste e har hørt.. og så så e deg ikkje.. hmm.. jaja.. sånn e det. snakkes en anna gang..