tirsdag, juni 09, 2009

Egentlig er det ikke så gøy å ha ferie. Spesielt ikke når jeg jobber veldig lite, når de fleste andre jobber veldig mye og når resten av de andre ikke har feire enda. Det er nesten sånn at jeg gjerne skulle ha hatt en liten oppgave å skrive på for å få tida til å gå. I know! Jeg er ikke riktig klok. Jeg er ikke det.

Men det er ikke tilfelle (og hadde det vært det, kan jeg garantere at det hadde vært en langt fra gledelig situasjon). Derfor må jeg ha andre ting å fylle dagene mine med. I går for eksempel tok jeg helt av på kjøkkenet og bakte både rundstykker og porker (eller skoleboller, for dem som ikke forstår sørnorsk). Resultatet ble så som så, og jeg har konkludert med at gjærbakst ikke er helt min greie. Enda. Rundstykkene ble kanskje halvparten så høye som de skulle bli. Og halvparten så myke. Og de veier ca en kilo hver.


Med porkene var jeg litt mer heldig, og klarte å få til et brett med noe som jeg tror vi kan kalle bort i mot vellykkede porker. Og godt var det, for nettopp disse porkene var lokkematen jeg brukte for å lure noen flotte fjellhaugfolk vekk fra bøker og oppgaveskriving, og ned til meg samme kveld.

2 kommentarer:

synnøve sa...

Kan e le, bare litt? Hihihi! Spennende rundstykker.. :)

målfrid sa...

de smakte hvertfall veldig godt...DEN skal du ha Mariann;-)hehe