tirsdag, mai 12, 2009

Fra lesesalen

I går hadde jeg semesterets første eksamen. Hinduisme. Den gikk absolutt veldig greit - langt over alle forventninger. Nå er utfordringen å få alle sanskrit-termene ut av hodet for en stund (satser på at de lagrer seg i hukommelsen - den lange) for å gjøre plass til alle gramatikk-termene, som må sitte som støpt innen 22. mai.

Å gå ut fra eksamenslokalet i går etter endt eksamen var H E L T FANTASTISK ! ! Og gleden ved å sette to hatutgaver av noen hinduismebøker tilbake i hylla, uten noen som helst intensjon om å ta de fram igjen noensinne, kan ikke beskrives med ord. At det knapt nok var rom for dem og at jeg måtte ta i bruk mine brutale krefter for å skvise dem på plass mellom de andre bøkene, bare øker gleden. Nå innbiller jeg meg nemlig at de har det litt vondt der de står. (Om jeg er blitt litt påvirket av hinduiske tankesystemer?? Neeeida.) Så hvis det er noe der ute som har lyst til å lese om hinduismen, kan jeg fortelle hvilke to bøker dere må holde dere milevis unna.

Det som er litt dumt akkurat nå, er at kroppen min gikk rett inn i feriemodus i går etter eksamen. Det var bare to uker for tidlig, det. Og den er der fremdeles. Men det skal jeg nok finne en løsning på.

Nå stikker jeg på jobb.

Ingen kommentarer: