søndag, januar 11, 2009

På ski


Minus miniskjørtet, den grønne t-skjorta og den litt merkelige posituren, så er det bortimot slik jeg ser ut akkurat nå, noen timer etter årets første skitur. De to blå flekkene på innsiden av hvert kne skal slevfølgelig forestille blåmerker, men det skjønte dere jo så klart.

Hvorfor på innsiden av knæra spør du? Jo, det er nemlig der du lander hvis du faller fremover når beina er sklidd ut i nesten-spagat.

Se for dere meg i Nordmarka på ski. Bakglatte ski. På et ganske elendig føre (ja, det er selvfølgelig føret det er noe i veien med, ikke smøringa, og i hvertfall ikke mine skiferdigheter): isete, glatt og steinsteinSTEINhardt. Det var med andre ord ikke så lett å ta seg frem, særlig ikke på tilbakeveien, da bakkene gikk mest oppover. Som en følge av dette, kunne en i de tidlige kveldstimer skue en tapper stakkar som kjempet seg oppover hver minste forhøyning i terrenget i spenstig fiskebeinstil - meg.

Tror jeg aldri har falt så mye i oppoverbakker før som jeg gjorde i dag. For på grunn av disse glatte skia og dette harde, glatte underlaget (og bare det) hendte det ikke så reint sjeldent at jeg, alltid litt for seint, oppdaget at skia mine begynte å skli. Til hver sin side. Og de stoppet ikke før jeg var så nær spagaten jeg bare kommer. Og der er det ikke så enkelt å holde balansen.

5 kommentarer:

Narve sa...

ÅNAAAAAI!

Men et spørsmål: Kordan klare skia å skli FRA HVERANDRE når du går fiskebein OPPOVER? Burdikke dei skli bakover å følgeli i kryss?

Anonym sa...

det vett e ikkje.. det bare skjedde.. Tror det va fordi det var så glatt at langsidene på skia ikkje fikk noe feste i det heile tatt, selv om e prøvde å hakke de ned i isen.. og da sklei de litt i alle retninger egentlig.. litt bakover au..

Hege sa...

du høres nesten ut som en jeg kan tenke meg å gå på ski med =) hvis jeg noengang skulle få lyst til det, altså...

synnøve sa...

Føle at du har fått litt inspirasjon fra en anna blogg..bare at tegningene her var lagt litt mer arbeid i. Føle me d. AU!

Anonym sa...

Hege. Skitur på dømmesmoen i påska. Kom igjen!

Du inspirerer me Synnøve.. Kanskje e å du skulle ta oss en skitur sammen... ?