søndag, januar 04, 2009

Back in town

At noen kommer seg tørrøyd gjennom en episode med Extreme Makeover Home Edition går over min forstand. Jeg sitter her i hvertfall og griner, inntulla i fire ullpledd. For her er så kaldt! Virkelig!! Temperaturen her kan sammenlignes med den i en fryser, og den får den lille fisen av lunk som vi til tider klarte å lokke fram her i løpet av høsten til å fremstå som reineste solsteiken.

Og vet dere hva annet som antakeligvis er veldig kaldt akkurat nå? Snøen som ligger på bakken hjemme i Grimstad. Jeg har ventet HELE ferien på snøen, og så kommer den på dagen da jeg må forlate byen. Jeg er litt bitter for det.

Men, jeg klager ikke altså. Jeg er veldig fornøyd. Jeg har jo tross alt et spjot nytt ullpledd fra Berger som varmer bedre enn de tre andre tilsammen til å holde meg varm. Og snøen kommer vel til hovedstaden etterhvert også, så jeg har høye håp om at den ikke vil forbli et savn så altfor lenge. Dessuten har jeg fremdeles en drøy uke på meg før skolen begynner igjen, så no stress yet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brrrrr, det høres ut som det er kaldt hos deg! Hva med å sette deg oppi soveposen, ja, når du spiser, og når du ser på en god film??
Skal vi ta med en ovn til deg når vi kommer inn?
Varme klemmer fra Mamsen

Maren sa...

Hadde programlederen sett litt mindre ut som ei barnehagetante på speed, so hadde eg nok grene eg og. Men han e litt freaky. Hett tips til kulden er å invitere så mange som mulig- kroppsvarme er tingen. Evt pakke deg inn i sovepose. Det er min taktikk i igloen vår.