tirsdag, juni 24, 2008

Sommerjobb

Da er det avgjort. Jeg skal jobbe hjemme også i sommer. Om sommeren lider butikken min hjemme av det stikk motsatte av det butikken i Oslo gjør på samme tid: en lett form for underbemanning. Sånn går det når en plasserer butikken sin på senteret helt nede ved brygga i landets vakreste sommerby, som bugner av turister. Luksusproblem. Regner det, går folk inn på senteret. Er det sol, går folk inn på sentret da også, fordi det ligger så lagelig til. Antar det er litt derfor jeg får jobbe.

Det er tre ting jeg har planer om å få ut av jobbinga i sommer:

1: Penger.
2: Forbondsking. Da snakker jeg om dialekta mi, som overhodet ikke har godt av å oppholde seg i Oslo.
3: Glede - over å jobbe med mine kjekke kolleger og over gamle faste kunder.

(Bare merk dere at ingen av punktene innebærer skokjøp.. (Ok. Penger kan, om en legger godviljen til, indikere større mulighet til å kjøpe sko.. men det er ikke det jeg i første omgang har planer om å bruke dem på))

Ingen kommentarer: