tirsdag, juni 10, 2008

Pakking på gang

Pakking er ikke akkurat min favoritthobby. Det er vel heller det motsatte. Aldeles kjedelig, og strengt tatt ingen hobby. Det er ille nok om jeg bare skal hjem for en uke. Jeg må passe på å få med meg det absolutt nødvendige, i tillegg må jeg få med seg nok til å klare seg en uke. Så skal en liksom klare å være litt fornuftig da, begrense seg litt og sånn.. det er som regel der det svikter for meg.

Nå skal jeg pakke ned alt jeg eier og har for flytting, noe som forsåvidt hadde vært greit. For til tross for at det er ekstremt ugøy, så trenger det nemlig ikke å være like gjennomtenkt, alt skal jo til samme sted uansett. Men så vel er det ikke.

I tillegg må jeg pakke for to ukers husløshet. Det stemmer. Jeg skal bo i en koffert. Ikke sånn å forstå at jeg faktisk skal bo i en koffert. Min soon to be eks-samboer Narve og hans soon to be nye samboer Jan Egilzen m.fl. har heldigvis forbarmet seg over meg, og tatt meg inn i varmen i P100, om enn bare for en liten stund. Og godt er det. For jeg tror ikke jeg hadde fått særlig god plass i den kofferten.

Når disse to ukene er over, og hele flyttelasset er overført til ny leilighet, skal jeg vende nesen hjemover - med enda et nytt bagasjelass. Noe som problematiserer den antatt enkle første pakkeprossessen et lite grann. Alt jeg skal ha med meg hjem, som jeg av praktiske grunner ikke kan ha med meg i kofferten jeg skal bo i fram til da, må ligge lett tilgjengelig i pappeskene og søppelsekkene. Jeg tviler nemlig på at full utflytting vil finne sted før jeg vender tilbake til den nye leiligheten etter en lang og velfortjent ferie i sør.

Dette kan by på store utfordringer for undertegnede de neste dagene. Det er virkelig ikke lett å planlegge noe så langt fram i tid.

Ingen kommentarer: