tirsdag, mai 27, 2008

Eksamensangst, hvor er du nå?

Det er en fordel med eksamensangst: Den får deg til å lese. Det blir kanskje noe panikkprega og litt ufullstendig når det gjelder hva en lærer. Men du leser likevel. Og personlig vil jeg påstå at du lærer mer når du panikkleser enn om du ikke leser i det hele tatt.

At min eksamensangst meldte seg i januar og opphørte rundt midten av februar får da den konsekvensen at jeg ikke leser nå. (Dessverre er ikke jeg særlig godt utsyrt med langtidshukommelse når det gjelder historiske detaljer, så det jeg leste da kan ikke utelukkes nå)

Ok. Det var en løgn. Ikke parentesen, men det andre. Men jeg blir mindre selvdisiplinert. Og det er sant. Som i at jeg tillater meg å gå hjem fra lesesalen klokka tre, når jeg i utgangspunktet skulle ha satt der til klokka åtte. Og at jeg bruker min avsatte lesetid til å skrive blogginnlegg om nettopp dette, når jeg egentlig burde fordype meg i Britain's legal system.

Og fremdeles er jeg like rolig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hehe... klar for sommer eller? Men Mariann, grunnen til at du e så rolig e jo at du i bunn og grunn har ok kontroll! Så berre les jevnt over dei siste dagane så går d her fint;) E føle panikken bre seg i mitt indre, og e har over 2 uke til eksamen... uff! Sjukdomslære, farmakologi og MIKROBIOLOGI e nokke herk!!!

Anonym sa...

du kan få litt av meg altså =)

Anonym sa...

hoho...litt kjappe på enterknappen her :) va altså karina, også kjent som "k" =)=)

synnøve sa...

Det går bra. og d e ikke lurt å sitte 12 tima på lesesal. da blir man bare trøttest og ka får man me se da? E e gla e ferdi me begge to no. Bare to uker me kurs, så e e ferdi me 2/3 av utdanninga! JEE!

Mariann, sa...

You lucky, synnøve! Sånn t sammenligning: e e ferdi me 1/5 a utdanninga mi i dag kl halv sju...

k: ja.. e skulle sett det her litt før.. for nå e det for seint. Nå e det eksamensda.. og da har e alltid angst!

E e VELDI gla e ikkje ska ha eksamen i sjukdomslære, farmakologi og mikrobiologi. Off.. virker vanskeli. Men du e jo så flink Rannybanny. Så dette klarer du!