søndag, desember 13, 2009

The end is near...

Jeg leser og leser og klarer liksom ikke helt å se noen ende. Men det NÆRMER seg likevel.

Snart skal jeg forlate Halifax, forhåpentligvis ikke for alltid. Snart skal jeg få oppleve NY for første gang. Og det att på til i førjulstida. Noe sier meg at det kommer til å bli fint. Og folksomt.

Og så, dere. Om ni dager - en uke pluss to dager - setter jeg beina på norsk landejord igjen. (Med mindre det skulle gå riktig så galt og jeg mister passet mitt, blir frastjålet lommeboka (og kan ikke betale taxi til flyplassen) eller går meg vill på JFK rett før flyet letter eller noe lignende, og blir nødt til å tilbringe jula på et stusselig hostel alene i the Big and Frightening Apple (hvis jeg skulle være så heldig å finne et ledig hostelrom da) men sannynligheten for det er jo forholdsvis liten.)

Men først må jeg lese ferdig boka om Islam. Og så må jeg lese gjennom BOKA av notater (jeg har aldri vært en flink eh.. notattaker). Og så må jeg produsere et par-tre essay på tre timer neste onsdag. Deretter må jeg rydde, pakke og vaske. Når det er gjort har jeg forhåpentligvis en og en halv dag igjen til å kose meg litt i Halifax.

Og så er det over.

5 kommentarer:

synnøve sa...

But you are most velkommen hjem! Auf wiedersehen snart.

Narve sa...

You, Mariann Beatrice Agatha Buarøy, makes me proud to be a mariannee!!!!

(Ja, altså d va ikke bare en marianne me en ekstra e på slutten (koffor i huleste sku e være ei marianne??) men en mariannee(!!!), litt som en employee, bare, du vet, konstruert rundt konseptet hyllhyll DU...)

VELKOMMEN TIL GARDS ATTER EN GANG!!!! E kan rapportere om at e, Christel, Jan Egil å Ranveig har blitt eksponentielt særere i løpet av nokken måneda sammen, så, eh, gled de...

mariann sa...

Synnøve, ich freue mich zu dich sehr schnart igjengesehen! Ja. Das will sehr spass werden! Ja. Wir sollen viel spass in Oslo haben nach Neues Jahre ja. Ja.

Hvis e noen gang bestemmer me for å ta et ekstra navn eller to, ska e ta både Beatrice og Agatha opp t vurdasjon, Narve..

Og e har på en måte observert en viss forsæring bare ved å følge med på facebookoppdateringer, og e e forberedt på at det kan være enda verre. Men kanskje du har klart å forsære dei her kvinnfolka såpass at dei snart kan lære å sette pris på en god film.. Det hadde vært fint.

Narve sa...

HIIIIIIjaaaaaa Christel har planer om å se både Running With Scissors å Lost in translation, jaffal. Men zoolander e nok et tapt prosjekt...

mariann sa...

VENT med dei filmene t e kommer!!! Og e ska ta me me C.R.A.Z.Y. Å det ska bli slik en fryyyyd!!